”Tu ce mai faci?” O campanie de însuflețire a faptelor, prin vorbe

campanie Sanofi

O simplă întrebare poate face, de multe ori, diferența. Între o decizie bună și una mai puțin inspirată, între un start bun și unul greoi, între optimism și pesimism. O simplă întrebare, cum ar fi ”tu ce mai faci?”, poate schimba destine.

Așa s-au gândit și Sanofi România și Crucea Roșie Română când și-au unit forțele pentru 1.500 de copii și vârstnici, din 13 județe și au dezvoltat un proiect de implicare socială prin intermediul căruia cei implicați în proiect au primit sprijin material semnificativ.

Suplimentar ajutorului material, campania, intitulată sugestiv „Ce mai faci?”, a avut și o componentă puternică de voluntariat. Astfel, angajații Sanofi România s-au alăturat voluntarilor Crucii Roșii și au dăruit de Crăciun poate cel mai valoros cadou: atenția și grija lor.

Campania a avut două direcții principale de acțiune:

  • Empowering local communities – sprijin pentru comunitățile locale. Cu ajutorul Crucii Roșii Române au fost identificate nevoi reale în rândul grupurilor de persoane defavorizate din 12 orașe, printre care: lemne pentru încălzire, îmbrăcăminte și încălțăminte de iarnă pentru copiii care merg zilnic pe jos la școala din satul învecinat, o masă caldă de Crăciun și cadouri sub brad sau echipamente IT pentru o școală dintr-o comunitate foarte săracă. Pentru a putea acoperi aceste nevoi, Sanofi a oferit un suport financiar de 15.000 euro. Județele incluse în proiect au fost: Iași, Timiș, Dolj, Constanța, Brașov, Galați, Bihor, Vrancea, Mureș, Sibiu, Bacău și Cluj.
  •  Empowering volunteering – susținerea și încurajarea voluntariatului. Alături de voluntarii Crucii Roșii Române, angajații Sanofi România au devenit voluntari la rândul lor. Au mers în vizită la centre sociale din țară, au stat de vorbă cu bătrâni singuri și le-au dus daruri copiilor din centre comunitare la serbarea de final de an. În București, s-au implicat în programul Banca de Alimente, promovând acțiunea și contribuind astfel la colectarea a peste 600 de kg de alimente greu perisabile, precum și haine și jucării.

Din păcate, sunt copii în România care se culcă flămânzi, care învață în întuneric, sunt părinți care renunță să-și trimită copiii la școală pentru că nu au cu ce să îi îmbrace, sunt școli care nu au lemne pentru încălzirea sălilor de clasă în sezonul rece. Prin toate proiectele și parteneriatele noastre, încercăm să ajungem acolo unde este cea mai mare nevoie de ajutor. Mulțumim Sanofi pentru că s-a alăturat luptei noastre cu sărăcia și a oferit speranță pentru 1.500 de persoane nevoiașe.” – Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.

Din perspectiva noastră, viața este o călătorie, cu suișuri și coborâșuri, cu provocări mai mici sau mai mari. Tocmai de aceea contează foarte mult cine îți este alături în această călătorie. Iar Sanofi își dorește să fie un partener care aduce valoare, care înțelege și ajută persoanele care se confruntă cu diferite probleme de sănătate și/sau sociale. Este o misiune pe care o definim prin două cuvinte: Empowering Life! Și ne bucurăm că am găsit în Crucea Roșie un partener cu aceeași misiune, alături de care am construit un proiect de impact și diferit. Nu ne-am oprit doar la suportul financiar, ci, pornind de la o întrebare simplă, dar bogată în semnificații, cum este
„Ce mai faci?”, am descoperit povești și oameni cu diverse nevoi, am identificat situații sociale în care ajutorul nostru – individual și colectiv – să aducă o schimbare în mai bine și cât mai multe răspunsuri pozitive la această întrebare.” – Camelia Nițu, Communication Head Sanofi România.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*